Другог дана курса активности су биле усмерене на препреке са којима се сусрећемо у свом раду, како их препознати и на најефикаснији начин превазићи. Једна од активности је била прављење кула од листова папира. Подељени у групе, Марина је и овај пут инсистирала да у групама не буду чланови истог тима али ни парови из јучерашње вежбе, требало је на листовима папира исписати проблем којим се сусрећемо али и рашчланити га на ситније делове. На сваком листу папира требало је написати по једну препреку. Те листове папира смо ређали у облик куле и требало је што вишу кулу направити, а да се притом не сруши. За смишљање проблема и исписивање на папир имали смо одређено време, као и за прављење куле након тога. Циљ вежбе је издвојити главни проблем који имамо и покушати кроз креативно размишљање да решимо проблем.

Сваки проблем решавамо кренувши од питања шта желимо да постигнемо. Првенствено треба одредити циљ сваке промене коју желимо. Након одређеног циља требало би предвидети и све актере у решавању проблема, као и временски оквир након кога правимо процену успешности промене. Препорука је да измене које уводимо буду прво на микро плану, са што мање условљених чинилаца. Након анализе извршене промене, вршимо ревизију уносимо евентуалне измене и повећавамо број актера или чинилаца којима промену вршимо. Циклично проверавање успешности реализованог и постепено повећавање обухваћених актера препорука је и показало се као добра пракса. Понекад измену можемо реализовати само у свом уском кругу и то је сасвим у реду и довољно за промену атмосфере у којој радимо. Никако не треба у промену укључивати сараднике који нису самоиницијативно пожелели да у њој учествују јер то скоро никада није променило њихово виђење активности које треба да реализују , а нама уме да однесе непотребну енергију или чак доведе нас у сумњу да ли је промена и требала да се деси.

Теорија и вежбе смењивали су се током овог другог дана, а Марина је и данас успела да својом енергијом, непосредношћу и искреношћу задобије пажњу свих чланова наше групе, покрене на размишљање и активно учествовање у свим активностима које је за данас испланирала. Метода прво реализујемо активност, анализирамо како смо се осећали, доносимо закључке како се у сличним ситуацијама осећају наши ученици а затим Маринино објашњење зашто баш та активност, шта се са њом постиже, шта све можемо да откријемо у току реализације данас је оставила утисак на све чланове групе. Отвореност и укљученост у рад била је на високом нивоу и сви смо, осим од Марине, понешто научили и од колега који су износили своје виђење, проблеме и могућа решења те смо на тај начин имали увид и на друге могућности које можемо применити у свом будућем раду.

Након веома активног радног дела овог другог дана, нашли смо времена да обиђемо нове знаменитости и упијемо још мало атмосфере која влада улицама Барселоне.